Kaj bo z letališčem po 15. juliju?

Letališče Edvarda Rusjana.

Kitajski najemniki mariborskega letališča so že 18. januarja odpovedali pogodbo za najem mariborskega letališča. Ministrstvo za infrastrukturo je še isti dan izrazilo začudenje nad tem, nato pa je trajalo več kot dva meseca, da so napovedali razpis za novega najemnika. Tako so 28. marca napovedali, da bo razpis »predvidoma aprila«. Odpovedni rok kitajskim najemnikom pa se izteče 15. julija 2019.

Kaj se bo po tem datumu zgodilo z letališčem Maribor, tako še vedno ostaja neznanka.

Zato so včeraj zaposleni v družbi Aerodrom Maribor, teh je 31, in ostali dejavni na letališču na srečanju v Bohovi vladajoče pozvali, naj prekinejo negotovost in naj čim prej dorečejo prihodnost letališča, morebitnemu zaprtju pa nasprotujejo.

Še posebej so opozorili na to, da po morebitnem zaprtju s tega letališča ne bo več helikopterske nujne medicinske pomoči, ki rešuje življenje v tem delu države. Vodja mariborskega centra za nujno medicinsko pomoč in reševalne prevoze Štefan Mally je dejal: “Ne vemo, ali bomo imeli elektriko, vodo in ostalo, kar potrebujemo. Če ne bo šlo, bo treba iskati zasilne rešitve.” Lani so z mariborskega letališča izvedli okoli 280 intervencij.

V primeru zaprtja letališča bi bilo onemogočeno tudi delovanje Letalskega centra Maribor in Letalske šole ACC, ki šola pilote. Ta šola na tej lokaciji deluje že 90 let, med drugim skrbijo tudi za protitočno obrambo v tem delu države.

Mariborsko letališče je za komercialni promet zaživelo leta 1976 in je še danes alternativno letališče mnogim letalskim družbam, ki letijo v slovenskem zračnem prostoru.

Na mariborskem letališču so v zadnjih desetih letih zabeležili 117.555 komercialnih potnikov, na portoroškem letališču pa 1500, kljub temu je država prošnjo Aerodroma Maribor za državno pomoč zavrnila, Aerodromu Portorož, na primer, pa odobrila.

Na ministrstvu za infrastrukturo so včeraj ponovili, da pripravljajo ustrezne rešitve in izvajajo postopke, ki so potrebni za to, da bo letališče obratovalo tudi po 15. juliju. Tako sta se ministrica Alenka Bratušek in državna sekretarka Nina Mauhler 2. aprila sestali z generalno sekretarko sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije Saško Kiaro Kumer in predstavnikom sindikata Aerodroma Maribor Božom Doberškom. Na sestanku sta jima predstavili aktivnosti ministrstva za zagotovitev nadaljnjega obratovanja letališča, tudi načrte za ureditev položaja sedanjih zaposlenih Aerodroma Maribor po poteku najemne pogodbe. Več od tega pa na ministrstvu niso pojasnili.

Podatki o tem, kako bo po 15. juliju, tako še vedno ostajajo skrivnost, vprašanje je, ali sploh kdo ve kaj več o tem.

M. P.