Ruske železnice izbrane za vzpostavitev železniškega vozlišča Pragersko

13. 6. 2018 je DRSI (Direkcija RS za infrastrukturo) v UL objavila odločitvi za dva velika projekta na obnovi železniškega omrežja. Železniško vozlišče Pragersko bo gradil Riko v konzorciju z ruskim RZD International (hčerinska družba Ruskih železnic za mednarodne projekte). Konzorcij Rika in Ruskih železnic bo zgradil to vozlišče za 63,2 mio EUR.

Gre za enega od dveh večjih projektov obnove železniškega omrežja. Če ne bo kakšnih pritožb oz. revizij, bo to prvi projekt, ki ga je ta ruska družba dobila na slovenskem železniškem omrežju.

Pri Financah poudarjajo, da bi bila lahko majhna železniška postaja Pragersko z velikim železniškim projektom vstopna točka za Ruse na naše železniške projekte, vendar je do dokončne potrditve dejstva, da so Rusi vstopili v slovensko omrežje, dobro še malo počakati, saj so pri velikih projektih revizije skoraj vedno prisotne, poleg tega imajo izvajalci del precej zasedene zmogljivosti zaradi velikega števila odprtih gradbišč.

Ruska družba se namreč že nekaj časa prijavlja na slovenske razpise za prenovo železnic z zelo konkurenčnimi ponudbami, a do sedaj ni bila uspešna. Med drugim so Rusi hoteli prenoviti progo Pesnica – Šentilj – državna meja za 38 mio EUR in jih je DRSI celo dvakrat izbral za izvedbo tega projekta, vendar je po drugem krogu revizijskih postopkov zmagal slovenskih konzorcij gradbincev Pomgrad, GH Holding, GGD in SŽ-ŽGP, ki bodo odsek prenavljali 6,4 milijona evrov dražje, za 44,4 mio EUR.

Ruski RZD International je oddal tudi ponudbo za 50 mio EUR vredno prenovo proge Rimske Toplice – Laško – Celje, vendar je ta posel dobil konzorcij Kolektor Koling, CGP in SŽ-ŽGP, spomnijo Finance.

Ruske železnice bi rade gradile tudi drugi tir.

Vir: si.rbth.com