V okviru projekta nadgradnje železniške proge med Mariborom in Šentiljem je izvajalec prejšnji mesec začel betoniranje notranje obloge predora Pekel, včeraj pa so začeli betonirati zadnji del viadukta Pesnica.
Dela potekajo v skladu z načrti, vrednost celotnega projekta, kjer so se pripravljalna dela začela septembra 2020, je ocenjena na 101 milijon evrov.
Z gradnjo novega železniškega predora Pekel so začeli sredi maja 2021. Predor Pekel gradijo severno od Maribora vzhodno od obstoječe proge, ki trenutno poteka skozi železniški predor Počehova. Dolg je 1530 metrov, ob izhodu iz predora nedaleč od avtocestnega križišča Dragučova pa se navezuje na prav tako novo zgrajeni viadukt Pesnica, ki bo z dolžino 896 metrov najdaljši železniški viadukt v Sloveniji.
Gradnja poteka po glinenem laporju s tankimi, redkimi polami peščenjaka. Izkopna dolžina predora je 1.530 metrov, količina vsega izkopanega materiala v predoru pa bo približno 195.000 m3. Dela bodo predvidoma zaključena marca 2023.
Predor Pekel, vključno z reševalnim rovom, bo del nove dvotirne proge železniške povezave Maribor–Šentilj in bo zgrajen severno od Maribora ter vzhodno od obstoječe proge, ki trenutno poteka skozi železniški predor Počehova. Z vidika varnosti bo predor opremljen s sistemom klica v sili, z videom nadzorom in s sistemom za javljanje požara.
Dela, ki bodo predvidoma zaključena marca 2023, se izvajajo v sklopu projekta nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj–državna meja, ki je sofinanciran z evropskimi sredstvi v okviru kohezijskih sredstev.
M. P.