Magna International, ki je prek avstrijske družbe Magna Steyr z lakirnico v Hočah prisotna tudi v Sloveniji, je lani ustvarila 32,65 milijarde dolarjev prihodka in 757 milijonov dolarjev dobička. Prihodki so bili nižji za 17 odstotkov, dobiček pa je bil več kot prepolovljen glede na leto 2019. Glavni razlog je pandemija covid-19 in z njo povezane omejitve, ki so v prvem polletju vodile do začasne ustavitve proizvodnje v skoraj vseh proizvodnih obratih Magne in njenih dobaviteljev, so pojasnili v koncernu.
Proizvodnja vozil je bila tako lani manjša za 20 odstotkov v Severni Ameriki in za 23 odstotkov v Evropi, na Kitajskem pa je zdrsnila za štiri odstotke.
Graška Magna Steyr je k prihodkom koncerna lani prispevala 5,42 milijarde dolarjev, letos pa naj bi jih med 6,5 in 6,8 milijarde, je poročala avstrijska tiskovna agencija APA.
V zadnjem lanskem četrtletju je Magna v Gradcu sestavila okoli 34.500 vozil in s tem ustvarila 1,76 milijarde dolarjev prihodkov.
Agencija RS za okolje (Arso) je v začetku februarja izdala osnutek okoljevarstvenega soglasja za drugo fazo Magninega projekta v Hočah. Medtem ko je v Sloveniji koncern trenutno prisoten z lakirnico, se nova vloga nanaša na gradnjo proizvodnje karoserij in sestavljalnice vozil v Hočah.
Magna International sicer v prihodnjih letih načrtuje rast proizvodnje in prihodkov. Letos naj bi se prihodki gibali med 40 in 41,6 milijarde dolarjev, do leta 2023 pa naj bi se povečali na 43 do 45,5 milijarde dolarjev.
Proizvodnja lahkih vozil naj bi letos v ZDA dosegla 15,9 milijona enot, leta 2023 pa 16,3 milijona. V Evropi naj bi znašala 18,5 oz. 20,1 milijona, na Kitajskem pa 24 oz. 26 milijonov enot.
M. P.