Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je dopoldne obiskal Slovensko Bistrico in s tamkajšnjim županom Ivanom Žagarjem med drugim govoril o nekaterih pomembnih infrastrukturnih projektih v tej občini.
Eden teh je nadaljevanje gradnje zahodne obvoznice, ki je pomembna tako za občane kot za podjetje Impol. Začetek gradnje je napovedal za jesen.
Ob gradnji omenjene obvoznice, na katero v Slovenski Bistrici zaradi povečanega tovornega prometa iz Impola skozi mesto čakajo že leta, je Vrtovec izpostavil še evropsko sofinancirano modernizacijo železniškega vozlišča in postaje v Pragerskem, kjer si krajani čim prej želijo tudi zunajnivojsko križanje ceste in precej obremenjene železniške proge.
Glede obvoznice je povedal, da so pred zaključkom pridobivanja gradbenega dovoljenja, katerega pravnomočnost pričakuje v kratkem.
Zanj še večji in še pomembnejši projekt je vozlišče v Pragerskem, saj gre za več kot 80 milijonov evrov vredno investicijo, za katero si država polovico denarja obeta iz evropskih skladov. Vendar se je doslej pri tem projektu kljub že izbranem izvajalcu del precej zapletalo s pridobivanjem okoljevarstvenega soglasja, zato je Agencijo RS za okolje (Arso) znova pozval, da slednjega izda čim prej.
Zeleno luč Arsa prav tako pričakuje v jesenskih mesecih, da bi se lahko vsaj naslednje leto lotili načrtovane dveletne gradnje in tako odpravili ozko grlo železniških povezav v severovzhodnem delu Slovenije.
“Gradnja bi se morala začeti že davno, a se žal zaradi postopkov, kakršni so pri nas tudi zaradi neravnovesij med javnim interesom in interesi okoljevarstvenih organizacij, še ni,” ugotavlja infrastrukturni minister.
Vrtovec se zato boji, da lahko pride tudi do plačevanja kakšnih zamudnih kazni, saj je med drugim gradbeni izvajalec izbran že nekaj časa. Še posebej pa si ne predstavlja, da bi se vse skupaj vleklo tako dolgo, da bi lahko izgubili že zagotovljena evropska sredstva.
Župan Žagar je ob tem dodal, da bodo skrbno pazili na zastavljene roke, upa pa, da se bodo stroji v tem času vendarle pojavili na njihovih gradbiščih. Kot je poudaril, obvoznica za Bistričane ni pomembna samo zaradi njihovega največjega zaposlovalca, Impola, pač pa tudi zaradi boljše kakovosti življenja in varnosti občanov, podobno pa velja tudi za projekt v Pragerskem.
Sicer pa so po njegovih besedah govorili še o nekaterih drugih infrastrukturnih zadevah, saj skozi njihovo občino pelje kar nekaj regionalnih cestnih povezav, ki jih bo v prihodnje prav tako treba obnoviti. Ob tem je spomnil, da je potrebno poskrbeti tudi za tretjo fazo obvoznice, ki bo promet speljala na avtocesto.
M. P.