Pragersko: Po več letih čakanja nov napredek

Maja letos po izdanem gradbenem dovoljenju: Matej Arnuš, predsednik Krajevne skupnosti Pragersko - Gaj, in bistriška poslanka mag. Karmen Furman (vir: arhiv)

Gradbeno dovoljenje za rekonstrukcijo železniške postaje na Pragerskem in izgradnjo vozlišča in podvoza je pravnomočno, danes se bo s položitvijo temeljnega kamna tudi simbolično začela izvedba gradbenih del. 

Izvedba projekta se je po več letih čakanja pospešila v času zdajšnje vlade pod vodstvom Janeza Janše, za projekt je pridobljenih okoli 40 milijonov evrov evropskih sredstev, velika zahvala za to, da so se dela lahko začela, pa gre bistriški poslanki mag. Karmen Furman in mag. Moniki Kirbiš Rojs, zdajšnji državni sekretarki v Službi Vlade RS za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, ki jo vodi minister Zvone Černač.

Junija je na razpisu kot najugodnejši ponudnik del, to je družba Riko iz Ljubljane, začela so se pripravljalna dela na terenu, ki so obsegala pripravo gradbišča, izvedbo dostopnih poti in pripravljalnih del za prestavitev plinovoda.

Matej Arnuš, predsednik Krajevne skupnosti Pragersko – Gaj, je nato sredi julija krajane obvestil, da so dela na rekonstrukciji železniškega vozlišča Pragersko z izgradnjo podvoza v polnem teku.

Zapisal je, da je v teku odstranjevanje objektov, v naslednjih dneh pa bodo potekala dela v več fazah s podfazami in bodo obsegala: dozidavo objekta SVTK (Ob železnici 6), preureditev prometnega urada, gradnjo nove bazne postaje, odstranjevanje objektov in rušenje stavb, izdelava dela začasnih drogov VM za začasne tire ter vgraditev začasne tirne zveze in podobno.

V okviru nadgradnje vozlišča Pragersko bo prenovljena železniška postaja Pragersko, ki bo dobila sodobnejšo podobo. Na postaji bo izvedena nadgradnja perona z nadstrešnicami, zgrajen bo nov podhod z dvigali, obnovljeno bo postajno poslopje in urejeni bosta dve parkirišči.

Na območju postaje bosta postavljena tudi dobra 2 kilometra protihrupnih ograj. Nadgrajenih bo 18 kilometrov tirov, zamenjanih 30 kretnic ter vozna mreža in signalnovarnostne naprave.

Zgrajen bo tudi nov cestni podvoz pod železniško progo, ki bo nadomestil sedanji nivojski prehod, s čimer se bo povečala pretočnost prometa in izboljšala varnost v cestnem in železniškem prometu.

V času gradnje podvoza, predvidoma do začetka leta 2023, bo za ves promet zaprta Ptujska cesta na območju železniške postaje Pragersko. Obvoz bo mogoč po vzporednih cestah. Za pešce in kolesarje bo na območju železniške postaje urejen začasni prehod.

Pogodbeni rok za dokončanje del je 25 mesecev od dneva uvedbe v delo. Ocenjena vrednost celotne investicije znaša 88,9 milijona evrov.

Temeljni kamen bodo predstavniki ministrstva, občine in Direkcije RC za infrastrukturo ter izvajalcev del na vozlišču Pragersko položili danes ob 13. uri.

Nadgradnja železniškega vozlišča Pragersko z izgradnjo cestnega podvoza bo za krajane velika pridobitev, tako v smislu prometne varnosti, pretočnosti prometa kot vplivov na okolje.

S. B.