PREVWARA IN SKUPINSKA TOŽBA

6.024 lastnikov avtomobilov znamk VW, Seat, Škoda in Audi, od skupaj ca. 45.000 kupcev, se je v Sloveniji odločilo za odškodninsko tožbo zoper VW zaradi afere Dieselgate. Gre za afero, v kateri je VW priznal, da je v dieselske motorje vgrajeval napravo, ki je prepoznala testni cikel in prilagodila delovanje motorja na nižji izpust številnih plinov. Sicer pa je motor med običajno vožnjo izpuščal v zrak tudi do štiridesetkrat višje izpuste dušikovih oksidov kot v laboratorijih.

Gre za skupinsko tožbo, v kateri bodo zahtevali povračilo celotne kupnine in vračilo avtomobila proizvajalcu. Kaj pa dejansko lahko pričakujejo? Da VW dieselski motorji onesnažujejo okolje v veliko večji meri, kot pa so prikazovali pri VW, so najprej ugotovili v ZDA. VW jim je hitro izplačal odškodnine. A ker je v Evropi VW odklanjal kakršnokoli izplačilo odškodnin, so morali EU potrošniki to uveljavljati sodno. V okviru kampanje PreVWAra se je Zveza potrošnikov Slovenije povezala z nemško družbo Financialright, ki bo preko nem. odvetniške družbe za 6.024 Slovencev vložila tožbo na nemškem sodišču. Christoper Rother, odvetniška pisarna Hausfeld, je povedal, da bodo za vsakega potrošnika posebej iz Slovenije terjali vrnitev polne cene, ki jo je potrošnik plačal za nakup avtomobila v zameno za avtomobil, ki ga je potrošnik prejel.

Kaj pa je s tistimi, ki so na poziv dobavitelja nadgradili progamsko opremo? Tudi ti potrošniki so upravičeni do odškodnine, če bo ta izterjana in so tožili. Christoper Rother je v tem delu poudaril, da avtomobil še vedno ne ustreza obstoječim pravilom in predpisom. Avtomobili imajo višjo porabo, kot so jo imeli prej, in drugič, življenjska doba motorja se skrajša. Nemški odvetniki menijo, da bi postopek moral biti končan do prihodnjega januarja. Tožbo pa lahko posamezniki vložijo še do konca leta na nemško sli slovensko sodišče.

Zanimiv pa je podatek, da se v Sloveniji ni zmajšala prodaja VW vozil in zaupanje v blagovno znamko. Potrošnike naj bi zanimale lastnosti avtomobila, moč, poraba avtomobila, ekonomika, zanesljivost, medtem ko izpusti niso njihova glavna prioriteta.

K. V.