Resničnostni šov: predvolilna tekma

Predvolilna tekma 25 strank za sedeže v parlamentu je že v polnem teku. Kdo vse je pravilno oddal podpise podpore, bo znano 13. maja. S programi in načrti strank za prihodnja štiri leta pa se bodo volivci lahko seznanili tudi v soočenjih (prvo je bilo že včeraj).

Državnozborski kandidati pridno vnovčujejo svoje manevre: kolesarijo, potujejo s kolesi in kombiji po celotni Sloveniji, kuhajo kavo, postrežejo s kakšno duhovito izjavo. Politični programi že dolgo niso njihovo glavno orožje.

Slovenija je polna dobrih starih plakatov, s katerih se nam nasmihajo, obljubljajo mogoče in nemogoče. Prednost imajo seveda novi nasmejani obrazi. Na drugi strani stari politični veljaki, zato da volivce ponovno spomnijo nase, porabijo ali veliko kalorij ali bencina. Z vsakim dnem to postaja bolj podobno televizijskemu resničnostnemu šovu. Ustvariti šov je svetovni politični trend. Podobno predstavo lahko pričakujemo tudi v naši 2 milijonski državi.

Pa je to za politiko v redu? Bolje bi bilo, da bi politika z vsebino nagovarjala ljudstvo, je povedal Vuk Ćosić, spletni strateg. Če slovenski politiki zaostajajo za tujimi, ko gre za javne nastope, pa na drugi strani zelo spletno nagovarjajo preko spleta.

 

Tako kot v ZDA so zelo vešči tudi v kampanji »od vrat do vrat«. Če ne sami, pa volivce nagovarjajo njihovi aktivisti. Za nagovarjanje volivcev bodo imele stranke in liste mesec dni časa, do 1. junija opolnoči, ko bo nastopil volilni molk.

Na koncu pa vendarle ne bodo odločali družbeni mediji, ampak lljudje. In mladi, ki slednje največ uporabljajo, nenavsezadnje vendarle niso najbolj goreči volivci.

K. V.

Foto: MMC RTV SLO, Instagram