Vlada je v četrtek v veljavni Načrt razvojnih programov 2021 do 2024 uvrstila šest projektov s področja javne železniške infrastrukture.
Namen projektov je povečanje stopnje varnosti in pretočnosti prometa, večje prepustne zmogljivosti prog, zmanjšanja obremenjevanja okolja s hrupom ter skrajšanja potovalnih časov.
Ti projekti so:
- Vgradnja progovnih blokov na progi Ormož-Hodoš-državna meja,
- Ukinitev nivojskega prehoda Polzela 2,
- Gradnja podhoda na železniški postaji Šmartno ob Paki,
- Nadgradnja proge Ivančna Gorica-Ljubljana – 1. etapa,
- Nadgradnja proge Lj. Šiška-Kamnik Graben – 1. etapa,
- Protihrupni ukrepi ob progi – Krško, Sevnica, Litija.
Vgradnja avt. prog. blokov na progi Ormož – Hodoš – državna meja
S ciljem povečanja prepustne zmogljivosti proge št. 41 Ormož – Hodoš – državna meja iz 55 na 88 vlakov na dan se bo preuredilo signalnovarnostne naprave na 24 nivojskih prehodih in 7 železniških postajah in postajališčih (Ormož, Ivanjkovci, Ljutomer, Lipovci, Murska Sobota, Dankovci in Hodoš) ter vgradilo naprave avtomatskih progovnih blokov na odsekih železniške proge Ormož–Ivanjkovci, Ivanjkovci–Ljutomer, Ljutomer–Lipovci, Lipovci–Murska Sobota, Murska Sobota–Dankovci in Dankovci–Hodoš.
Ukinitev nivojskega prehoda Polzela 2
Oktobra 2018 je Ministrstvo za infrastrukturo izdalo soglasje za ukinitev nivojskega prehoda Polzela 2 po izgradnji mostu čez potok Struga v obstoječi podvoz v km 17+055 železniške proge št. 31. Za celovito ureditev območja ob ukinitvi nivojskega prehoda Polzela 2 je potrebno poleg izgradnje novega mostu čez potok Struga za povezavo z lokalno krajevno cesto 493-821 urediti še sedem priključkov, zgraditi oporni zid ter pešpoti ob železniški progi št. 31 v dolžini 330 m.
Gradnja podhoda na žel. postaji Šmartno ob Paki
Na območju postaje Šmartno ob Paki je neustrezna peronska infrastruktura, prehajanje preko železniških tirov je nevarno in kljub razpoložljivemu prostoru ni urejenih parkirnih mest, ki bi omogočali uvedbo P+R. V Občini Šmartno ob Paki je bil po končani gradnji nove povezovalne poti v letu 2020 ukinjen nezavarovan nivojski prehod v km 24+267 proge, promet pa preusmerjen na nivojski prehod v km 23+816 proge, s čimer se je na tem nivojskem prehodu povečala prometna obremenitev vozil, posledično pa zmanjšala varnost za pešce in kolesarje. Med drugim za učence bližnje Osnovne šole bratov Letonja Šmartno ob Paki.
Cilji projekta so izgradnja podhoda na območju postaje, odstranitev obstoječe peronske infrastrukture z izgradnjo novega bočnega perona dolžine 80 m, ukinitev železniškega tir 1 in ureditev parkirišča P+R.
Nadgradnja proge Ivančna Gorica – Ljubljana – 1. etapa
Na odseku regionalne železniške proge št. 80 d.m.–Metlika–Ljubljana je proga od Ivančne Gorice do Ljubljane enotirna in ni elektrificirana. Za izboljšanje stanja železniške infrastrukture je načrtovana nadgradnja proge v skupni dolžini 33,9 km.
Vrednost celovite investicije je ocenjena na 549,87 mio evrov. Zaradi obsega del, dinamike izvedbe in soodvisnosti financiranja od razpoložljivosti sredstev je celovit projekt razdeljen v dve fazi. V okviru prve je predvidena izdelava dokumentacije, v drugi pa pridobitev potrebnih zemljišč in izvedba nadgradnje.
Predmet tokratne obravnave je prva faza, katere cilj je pridobiti gradbeno dovoljenje. Vrednost te faze je ocenjena na 21.941.905 evrov.
Nadgradnja proge Lj. Šiška-Kamnik Graben – 1. etapa
Proga št. 21 Ljubljana Šiška–Kamnik Graben, ki poteka skozi štiri večja urbana območja (Ljubljano, Trzin, Domžale in Kamnik) je trenutno enotirna in ni elektrificirana. Za izboljšanje stanja železniške infrastrukture je načrtovana nadgradnja proge v skupni dolžini 22,9 km.
Vrednost celovite investicije je ocenjena na 243,66 mio evrov. Zaradi obsega del, dinamike izvedbe in soodvisnosti financiranja od razpoložljivosti sredstev je celovit projekt razdeljen v dve fazi. V okviru prve je predvidena izdelava dokumentacije, v drugi pa pridobitev potrebnih zemljišč in izvedba nadgradnje.
Predmet tokratne obravnave je prva faza, katere cilj je pridobiti gradbeno dovoljenje za omenjeno nadgradnjo. Vrednost te faze je ocenjena na 9.596.878 evrov.
Protihrupni ukrepi ob progi – Krško, Sevnica, Litija
Skupno je na območju vseh treh občin predlagana izvedba 29 sklopov protihrupnih ograj dolžine 16.885 m (višine ograj so med 2,0 in 3,5 m). Za odpravo čezmerne obremenitve s hrupom pri stavbah s preseženo mejno vrednostjo za celotno obremenitev je predlagana pasivna zaščita pri skupno 294 stavbah z varovanimi prostori s 1.196 prebivalci.
M. P.