Zvone Černač: Rešitev za predolge čakalne dobe in previsoke cene izpitov

Fotografija je simbolična. (vir: pixabay.com)

Poslanec Zvone Černač je ostro opozoril na posledice vladnih politik. Po njegovih besedah se bosta sedanja vlada in koalicija zapisali predvsem po višjih davkih in daljših čakalnih vrstah.

Čakalne dobe se podaljšujejo na več področjih. Najhuje je v zdravstvu. Težave so tudi pri dostopu do domov za starejše. Tam na prosto mesto čaka že okoli 40.000 ljudi. Zapleti so tudi pri vozniških izpitih in izdaji vozniških dovoljenj.

Černač meni, da se je vlada tega problema lotila napačno. Po njegovem mnenju znižuje merila. Po novi ureditvi lahko posamezniki z izpitom iz držav nekdanje Jugoslavije hitro zamenjajo dovoljenje za evropsko. To velja že po enem letu bivanja v Sloveniji. Slovenski kandidati za izpit pa morajo za usposabljanje odšteti skoraj 2.000 evrov. Drugje so stroški bistveno nižji. Po njegovih besedah to ne rešuje ne čakalnih vrst ne draginje.

Zvone Černač je zato predstavil celovite in izvedljive rešitve Slovenske demokratske stranke, ki so:

  1. Učinkovitejša logistika razporejanja izpitnih voženj, razbremenitev predsednikov centrov in povečanje števila izvedenih voženj.
  2. Prisotnost le enega izpraševalca na teoretičnem delu izpita, kar sprosti kadre za praktične preizkuse in skrajša čakalne dobe.
  3. Poenostavitev teoretičnega preverjanja, pri katerem vprašanja vsebujejo največ en pravilen odgovor – večja jasnost in pravičnost.
  4. Uvedba teoretičnega dela izpita v šolski kurikulum v 2. letniku srednjih šol za zgodnejše, sistemsko pridobivanje znanja.
  5. Vključitev prve pomoči v teoretični del usposabljanja kot sestavni del učnega procesa.
  6. Uporaba obstoječega zdravniškega spričevala, kadar že vsebuje vse zakonsko zahtevane preglede – zmanjšanje stroškov za kandidate.
  7. Javno financiranje tečaja varne vožnje za kandidate, ki začnejo postopek pri 16 letih; varna vožnja naj bo opravljena najprej, nato vožnja s spremljevalcem do 18. leta.
  8. Uskladitev minimalnega števila obveznih ur s prakso EU. Evropska regulativa predpisuje 7 ur teoretičnega in 7 ur praktičnega dela, Slovenija pa 16 teoretičnih in 20 praktičnih.

SDS zato predlaga manj obveznih ur vožnje. Sistem bi bil po njihovem mnenju bolj pravičen, cenejši in še vedno varen. Pravijo, da je to edina pot do resničnih rešitev.

Vir: Moja Dolenjska