Zbora krajanov so se udeležili tudi poslanka mag. Karmen Furman, župan dr. Ivan Žagar in podžupana Stanislav Mlakar ter Žarko Furman. Navzoči so bili tudi občinski svetniki in svetnice, predstavnika Družbe RS za infrastrukturo (DRSI) in predstavnik Družbe za razvoj infrastrukture (DRI). Zbor je vodil dr. Andrej Godec.
Spomnimo. Za projekt nadgradnje in ureditve prometnega železniškega vozlišča v Pragerskem je v evropskih skladih že dlje časa zagotovljenih 40 milijonov evrov. DRI pa je že pred časom podpisal pogodbo z izvajalcem del, takrat so navajali, da je projekt vreden 80 milijonov evrov. V okviru tega bi vozlišče posodobili in cesto preko tirnic speljali skozi podvoz.
Evropski denar pa je zaradi počasnosti Agencije RS za okolje (Arso) ogrožen. Stvari se ne premaknejo, pridobivanje okoljevarstvenega soglasja, ki je pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja, traja že dve leti in pol.
Na vse to pristojne na oblasti vztrajno opozarja tudi poslanka mag. Karmen Furman, Krajevna skupnost Pragersko – Gaj in Občina Slovenska Bistrica pa sta nedavno vsem pristojnim poslala posebno zahtevo za pospešitev projekta. To so naslovili na Marjana Šarca, ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek, ministra za okolje Simona Zajca (vsi v odstopu), direktorico Arsa Liljano Kozlovič in vodstvo DRI.
Pred časom je bila ustanovljena tudi civilna iniciativa, ki jo vodi Andrej Godec, tudi nekdanji direktor Agencije za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo.
Krajani so na sinočnjem zboru krajanov ponovili, da zahtevajo začetek gradnje, Arso pa obtožili počasnosti, zaradi katere lahko ostanejo brez evropskega denarja in s tem projekta.
Na zboru je bilo povedano, da Arso z vedno novimi zahtevami ogroža izvedbo projekta. Najprej so se sklicevali na uredbo o hrupu, nato so postavili novo zahtevo za dopolnitev vloge zaradi morebitne onesnažene zemljine.
Krajani Pragerskega pa navajajo, je bilo za ta projekt porabljenih že več milijonov evrov, Arso pa bo odgovoren, če projekt ne bo uresničen in bodo ti neracionalno porabljeni.
Ob tem dodajajo, da Pragersko ni Celje in zato ne želijo biti talci birokracije, ki enači zemljino na celjski postaji iz Cinkarne Celje in njihovo zemljino ter okolje.
Natančnih odgovorov na sinočnjem, ponedeljkovem, zboru niso prejeli. Dejan Jurkovič, vodja sektorja za železnice, pa je zbranim povedal, da bi do okoljevarstvenega soglasja lahko prišli jeseni, takoj zatem še do gradbenega dovoljenja. Z deli bi lahko začeli še pred koncem leta. Jurkovič tudi verjame, da je vse roke še mogoče ujeti. Če temu ne bo tako, pa je projekt pod vprašajem.
M. P.