Dejan Kaloh, član preiskovalne komisije o ugotavljanju morebitne politične odgovornosti nosilcev javnih funkcij zaradi suma nedopustnega političnega vmešavanja v delo policije in političnega vplivanja na potek oziroma izid predkazenskih in drugih postopkov, je danes podal izjavo – ločeno mnenje ob vmesnem poročilu komisije.
Kaloh je ovrgel ugotovitve komisije, ki jo vodi Rudi Medved, poslanec LMŠ. Poudaril je, zaključki vmesnega poročila temeljijo izključno na subjektivni oceni določenih prič, ki jim je zaradi zakonite razrešitve prenehalo direktorovanje oz. položaj upravnega menedžerja, iz njihovega pričevanja pa je bilo zaznati dobršno mero užaljenosti.
Kaloh je bistvene ugotovitve v vmesnem poročilu preiskovalne komisije ocenil kot “neutemeljene, zavajajoče in škodljive in so odraz diametralno nasprotnega interesa opozicije, ki z vsemi sredstvi, nenehno in usklajeno škoduje aktualni vladi ter s tem posredno tudi državi”.
Povedal je, da je komisija že od ustanovitve naprej predvsem v funkciji klasičnega opozicijsko-pozicijskega boja, kjer je na eni strani napadalna in nekonstruktivna opozicija, na drugi strani pa vlada, ki v izjemno težkih zdravstvenih razmerah zaradi pandemije dovida-19 dela dobro in uspešno za dobrobit slovenskih državljanov in državljank oziroma države kot celote.
Pomanjkljivosti vmesnega poročila
Poslanec je razložil, da so v vmesnem poročilu povsem umanjkali opisi zakonskih okvirjev, ki opredeljujejo pridobitev in prenehanje položaja direktorjev organov v sestavi ministrstev, pravice in obveznosti javnih uslužbencev, organizacijo, delovanja in vodenje policije ter posebnosti delovnopravnih razmerij zaposlenih v policiji ter njihove pravice in obveznosti.
Premestitve v policiji skladne predpisi
Nato se je dotaknil očitkov o premestitvah kadrov na druga delovna mesta, ob čemer je razložil, da so bile vse premestitve skladne s predpisi, kot je priča na zaslišanju zatrdil tudi generalni direktor Policije dr. Anton Olaj in dodal, da se je pri teh premestitvah zasledovala večja učinkovitost dela.
Ravnanje notranjega ministra zakonito in strokovno
Glede dela ministrstva za notranje zadeve je pojasnil, da to poteka zakonito in strokovno. “Ravnanja notranjega ministra Aleša Hojsa so absolutno skladna z izrečeno prisego pred državnim zborom, da bo spoštoval ustavni red, da bo ravnal po svoji vesti in z vsemi svojimi močmi deloval za blaginjo Slovenije. “Ob tem velja spomniti, da so vse aktivnosti in ukrepi Ministrstva za notranje zadeve in Policije sledljivi in preverljivi ter vseskozi podvrženi notranjemu in zunanjemu nadzoru,” je povedal poslanec Kaloh.
Očitki LMŠ oz. KUL nekorektni in tudi žaljivi
Nato je nadaljeval: “Zaključki in trditve v predmetnem Vmesnem poročilu preiskovalne komisije, da so se z imenovanjem nove vlade v policiji začele izvajati sistematične kadrovske čistke in spreminjanje organizacijske strukture, katerih namen je vzpostavitev policijskega sistema, ki bo deloval po diktatu politike, predvsem največje koalicijske stranke SDS, so pravno nevzdržne, nekorektne, žaljive in so potrebne odločne obsodbe tako politične kot tudi strokovne javnosti.”
Za lase privlečeni zaključki
O odstavljenih uslužbencih je povedal naslednje: “Deklariranje odstavljenih javnih uslužbencev kot nenadomestljivih in etiketiranje njihovih naslednikov s simpatizerji vladajoče politike ter poimenovanje izjav določenih prič kot ‘cvetober domislic’, kakor tudi za lase privlečeni zaključki brez kakršnekoli pravne osnove, potrjuje uvodno tezo o cilju in namenu predmetne preiskave, da se z vsemi možnimi načini in razpoložljivimi sredstvi škoduje aktualni vladi, ki ima zaradi svojega učinkovitega delovanja in merljive uspešnosti realno osnovo, da nadaljuje svoje uspešno delo tudi po prihajajočih parlamentarnih volitvah.”
17 od 20 zaslišanih prič ovrglo sum političnega vmešavanja
Po poslančevem mnenju je potrebno pri vrednotenju vmesnega poročila upoštevati dejstvo, da je od 20 zaslišanih prič kar 17 prič ovrglo oz. ni potrdilo suma političnega vmešavanja v delo policije. Tri priče, ki pa so govorile o tovrstnem vmešavanju, pa za svoje trditve niso mogle svojih izpovedi potrditi nobenimi dokazi. Omenjene tri priče prav tako niso bile “preizkušene”, torej njihova pričevanja niso bila podvržena preverjanju z vprašanji, ki se nanašajo izvor informacij, ali če se izjave sploh ujemajo z dejanskimi dejstvi.
Povedal je še, da je bil tudi vrstni red zaslišanja prič takšne, da bi bilo moč sklepati, da cilj komisije ni ugotavljanje dejanskih dejstev, temveč očrnitev in boj zoper ministra Aleša Hoja.
O nezakonitih prehodih meje
Spregovoril je še o napačnih navedbah, da naj bi vlada ustanovila delovno komisijo za nezakonite migracije zgolj zato, da bi lahko premestila “moteče” policiste.
Policija lani obravnavala 10.067 nezakonitih prehodov državne meje, kar je za dobrih 31 odstotkov manj kot leta 2020, ko je teh bilo 14.635, kar dokazuje, da je ustanovitev te delovne komisije bila smotrna in potrebna in nikakor ne drži, da je predmetna delovna skupina sama sebi v namen.
“Slednje tudi dejansko in s številkami podprto pomeni, da je zapisana trditev v vmesnem poročilu preiskovalne komisije o »motečih« policistih v omenjeni vladni skupini za nezakonite migracije brez osnove in jo je možno označiti kot zavajajočo in zlonamerno.”
Dejan Kaloh je zaključil z mislijo o nesmiselnem problematiziranju notranjih nadzorov dela Nacionalnega preiskovalnega urada (NPU). Notranji nadzori so namreč pomemben del zagotavljanja kakovosti dela policije.
M. P.