Avtomobilska multinacionalka Magna je po poskusnem zagonu proizvodnje včeraj v Hočah tudi uradno zagnala svojo novo lakirnico. Slovenska vlada je Magni dodelila 18,6 milijona evrov državne pomoči oziroma finančne spodbude za 404 delovnih mest do 30. oktobra 2022 ali dobrih 46.000 evrov za vsako od njih. Poleg tega so jim omogočili 98 hektarjev najboljših kmetijskih zemljišč v Hočah.
Trenutno je v Magnini lakirnici v Hočah zaposlenih nekaj več kot 200 ljudi, večino jih naj bi preselili iz avstrijskega Gradca.
Direktor hoške lakirnice David Adam je včeraj pojasnil, da bodo še vedno poskusno obratovali, saj za zagotovitev vseh potrebnih dokumentov, s katerimi bodo prišli do dokončnega dovoljenja za redno proizvodnjo, potrebujejo še nekaj mesecev. Časa za to imajo sicer leto dni od začetka poskusne proizvodnje.
Glede nadaljnje širitve je Adam včeraj ponovil, da bo ta odvisna predvsem od naročil. Tudi Günther Apfalter, predsednik Magne Europe, je bil o prihodnjih načrtih skrivnosten. Dejal je le, da »si močno prizadevajo, da bi pridobili nove posle«.
Pojasnil je še, da je avtomobilska industrija trenutno v zelo nepredvidljivi fazi, tudi zaradi elektrifikacije in razvoja avtonomnih vozil.
Bistveno bolj kot vodilni v Magni pa so bili včeraj (in mesece pred tem) vzhičeni slovenski vodilni oblastniki. Marjan Šarec, na primer, je – za razliko od Magninih vodilnih – včeraj napovedoval nova delovna mesta. Da je odprtje »šele začetek uspešne zgodbe in da bodo na tej lokaciji v prihodnje še odpirali nova delovna mesta«.
Gre za račun brez krčmarja?
Šarčeve včerajšnje izjave so zelo podobne izjavam prejšnjega predsednika vlade in zdajšnjega zunanjega ministra Mira Cerarja. Ta je ob odprtju napovedoval kar 3000 novih delovnih mest. Zdaj jih je 200 – 15-krat manj.
O 3000 zaposlitvah je prvi že 19. septembra 2016 pisal Večer. Zapisali so, da Magna načrtuje selitev dela proizvodnje iz Gradca v Hoče, v dveh letih naj bi zaposlili 3000 ljudi.
O 3000 novih delovnih mestih je 30. maja 2017 v oddaji TV-Odmevi govoril tudi Miro Cerar.
Zdravko Počivalšek, minister za gospodarstvo, je 14. oktobra 2017 za Večer dejal, da se je Magna obvezala zaposliti vsaj 1000 ljudi. Začel je govoriti o lakirnici, ki da je prva faza. Seznanjeni pa da so še z drugo in s tretjo fazo. Druga je v pripravi in še ni formalno potrjena, tretja pa je odvisna od druge, je dejal Počivalšek. Po prvi fazi – lakirnici bo 1000 delovnih mest, po drugi 1500, po tretji pa 3000.
»In v končni fazi, če bo dovolj naročil, in za zdaj vse kaže, da jih bo, bo na tej lokaciji na voljo več kot tri tisoč delovnih mest,« je obljubljal Počivalšek.
Šef Magne Europe Günther Apfalter pa je 17. oktobra 2018 (Finance) dejal: “V prvi fazi bomo postavili lakirnico. Vrednost investicije za prvo fazo znaša okoli sto milijonov evrov in prinaša 400 delovnih mest. Če bomo od naših strank še naprej dobivali naročila, se lahko razširimo. In to bi lahko vodilo do potencialnega povečanja števila zaposlenih.”
Na vprašanje, ali so v pogodbah z državo kakšne zaveze glede števila zaposlenih, je Apfalter povedal: “Seveda, v njih je določen del, ki se nanaša na delovna mesta.”
Na vprašanje, ali lahko razkrije številke, pa je povedal: “Ne, ne morem govoriti o podrobnostih. Lahko povem le, da bomo na začetku ustvarili 400 novih delovnih mest.”
Iz pogodbe med državo in Magno (Dnevnik) pa je razvidno, da se je Magna zavezala, da bo njena naložba v Sloveniji najmanj 1000 delovnih mest ustvarila v prihodnjih desetih letih. A ta zaveza vsebuje tudi določilo, da se bo v to številko vštevalo osebje, zaposleno pri investitorju, pa tudi pri pogodbenih strankah, ponudnikih storitev – vse to v krogu 20 kilometrov od Magninega obrata.
Trenutno je v Magni okoli 200 zaposlenih, razliko do 404 delavcev pa mora glede na pogodbo zaposliti najpozneje do 30. oktobra 2022.
V Sloveniji deluje le lakirnica. Prve karoserije, ki jih lakirajo, so namenjene avtomobilu znamke Jaguar E-Pace H540.
Vir: Finance in drugo.
M. P.