Mag. Karmen Furman: Kaj ima Magna Steyr, kar Impol nima?

(vir: mapsights.com)

Poslanka mag. Karmen Furman je na ministrico za infrastrukturo mag. Alenko Bratušek naslovila pisno poslansko vprašanje v zvezi z gradnjo zahodne obvoznice v Slovenski Bistrici.

Mag. Karmen Furman

Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.

Po večletnih prizadevanjih družbe Impol, d. d., ter Občine Slovenska Bistrica za izgradnjo zahodne obvoznice in novega kablovoda, slednji bi naj potekal pod novo zgrajeno obvoznico in omogočil nadaljnji razvoj 5. največjega slovenskega izvoznika družbe Impol, smo v letu 2018 dočakali podpisan sporazum med ministrstvom za infrastrukturo, družbo Impol in Občino Slovenska Bistrica, na podlagi katerega bi moralo ministrstvo pričeti z izgradnjo zahodne obvoznice februarja letos.

A kljub sicer zavezujočemu dogovoru vlada vse do danes ni zagotovila finančnih sredstev za izgradnjo obvoznice, pristojnemu ministrstvu pa ni uspelo objaviti niti razpisa za izbor izvajalca, čeprav vemo, da se takšni razpisi, predvsem po zaslugi vsem znane slovenske birokracije, velikokrat zavlečejo tudi za več mesecev.

Je pa družba Impol v tem času uspela pridobiti nove posle (za podjetje BMW in Samsung), za katere pa potrebuje dodatne zmogljivosti, in sicer nov kablovod za elektriko. Brez njega so novi posli in nadaljnji razvoj družbe ogroženi. Zdajšnji kablovod se pregreva, zato morajo, če želijo delovati pri trenutnem obsegu proizvodnje, že nekaj časa občasno odklapljati posamezne naprave. Verjamem, da se s takšnimi težavami Magna Styer ne ukvarja.

V skladu z dogovorom bi družba Impol nov kablovod za elektriko, ki bi naj potekal pod zahodno obvoznico, tudi sama investirala, a se pri izgradnji le – te pri vladi že leta in leta nerazumno zapleta in to kljub dejstvu, da poslušamo o naklonjenosti aktualne vlade razvoju slovenskega gospodarstva. Pomembno je omeniti, da je družba Impol v letu 2018 bila 5. največji slovenski  izvoznik z ustvarjeno prodajo 727,6 milijonov evrov, 2.348 zaposlenimi in 36,7 milijona evrov čistega dobička po obdavčitvi. Iz slednjega pa je lahko razvidno, koliko družba letno nameni v državne blagajne, medtem ko bi izgradnja zahodne obvoznice državo po ocenah stala »le« dobrih osem milijonov evrov, kar je bistveno manj kot družba Impol letno prispeva davkov!

In če je v primeru Magne Steyr vlada uspela pripravila celo poseben zakon za hitrejšo realizacijo projekta, ki naj bi enkrat v prihodnosti prispeval k razvoju slovenskega gospodarstva in posledično seveda tudi v državni proračun, pa po drugi strani ni moč razumeti, zakaj vlada že več let zavlačuje z izvedbo investicije, ki bi s sprostitvijo prometa skozi mestno jedro Bistričanom olajšala življenje in predvsem omogočila nadaljnjo uspešno poslovanje družbe Impol, ki navsezadnje že leta in leta z milijoni polni državni proračun.

V zvezi z navedenim ministrico za infrastrukturo sprašujem:
1. Kdaj natančno namerava ministrstvo za infrastrukturo objaviti razpis za gradnjo zahodne obvoznice v Slovenski Bistrici oziroma ali bo ta razpis objavljen še v letošnjem letu?
2. Kdaj natančno namerava ministrstvo za infrastrukturo na upravno enoto oddati vlogo za pridobitev gradbenega dovoljenja?
3. Kdaj namerava vlada zagotoviti finančna sredstva za gradnjo zahodne obvoznice v Slovenski Bistrici?
4. Kdaj je predviden začetek del za gradnjo zahodne obvoznice v Slovenski Bistrici?

Ministrica Alenka Bratušek ima zdaj po poslovniku 30 dni časa za odgovor.

M. P.