Premier Janša: “V ozadju odloča paradržava”

Predsednik vlade Janez Janša v pogovorni oddaji z voditeljem Igorjem Pirkovičem.

Predsednik vlade Janez Janša je bil sinoči gost pogovorne oddaje Igorja Pirkoviča na TV Slovenija 3. V oddaji je spregovoril o cepljenju, prebolevnikih, precepljenosti, zaustavljanju epidemije, aktualno političnem dogajanju, razmerju političnih sil v parlamentu, o predsedovanju Svetu EU in načrtovanih prioritetah.

Predsednik vlade je uvodoma povedal, da je v Sloveniji že preko 600.000 cepljenih vsaj z enim odmerkom, skoraj 250.000 tistih, ki so covid preboleli in cepljenja ne potrebujejo takoj.

V nadaljevanju objavljamo nekaj poudarkov intervjuja:

Previdnost in splošni preventivni ukrepi bodo potrebni še nekaj časa. Do magične številke 1.200.000 cepljenih, kar predstavlja zadosten delež odraslega prebivalstva, ki je precepljen, da se epidemija učinkovito zaustavlja, potrebujemo še 350.000 cepljenih. Do takrat pa bomo postopno živeli novo normalnost.

Pri nas poslušamo, kako imamo ostre ukrepe, a smo bili daleč pod ostrino, kot so jo imeli drugod. V Parizu z nižjim številom okužb so vsi nosili maske na prostem. V Grčiji so morali sporočati oblastem, kam gredo, ko so zapustili stanovanje.

Slovenija je edina država, kjer je Ustavno sodišče vladi naložilo, da tedensko podaljšuje ukrepe, čeprav smo za nekatere vedeli, da bodo glede na številke trajali mesece. Imeli smo velike težave z informacijsko pooblaščenko. Vse je bil problem, pri aplikaciji za sledenje okužbam, pri aplikaciji za cepljenje. Cela Evropa je uvedla določene rešitve, pri nas pa se še vedno ni dalo.

Nekateri iz ozadja imajo interes, da so institucije šibke, da so para-institucije v ospredju in da se iz ozadja diktira tistim na oblasti.

Kar se vidi na površini, je le del dogajanja. Večji del dogajanja poteka v ozadju, kjer se grozi in kupuje poslance.

Štirje nepovezani poslanci (Igor Zorčič, Janja Sluga, Branimir Rajić in Jurij Lep – op.) hočejo poleg predsednika državnega zbora še kopico drugih funkcij, in če jih ne dobijo, to razglašajo za diktaturo.

Povejte mi državo na svetu, kjer imajo štirje poslanci v rokah funkcijo predsednika Državnega zbora in celotno proceduro, ki mora teči po poslovniku, ustavi in zakonih, in ki to proceduro tehnično vodi, pa to blokira.

V ozadju odloča paradržava in tisti, ki ščitijo svoje privilegije in interese in zato ne prevzemajo odgovornosti. Ozadje si želi nestabilnosti, da bi nekateri privilegiji ostali nedotaknjeni. Če je na koncu cena ta, da trpi ugled države, da so pokojnine nižje, plače nižje in da imajo ljudje še naprej probleme z birokracijo ali neugodnim okoljem za podjetništvo, jih to ne zanima.

Vedno smo pripravljeni sodelovati v dobro Slovenije. Dvomim, da bi stranke, ki so ponujeno roko sodelovanja že dvakrat zavrnile, to ponudbo tokrat sprejele, bi pa verjetno njihovi volivci takšno ravnanje nagradili.

Če si nekdo v žep nabaše za 3 milijone kav, potem za prvorazredne to ni problem. Protikorupcijska komisija je paradržavni organ, ki ga ni nikjer drugje na svetu, in kot je nekdo že rekel, je bil ustvarjen zato, da preganja drugorazredne državljane.

Pri nas se skuša prodati, kot da je vse v redu, če predsednik Računskega sodišča za popoldanski fuš nadzira institucijo kot je FIFA oziroma UEFA, torej pridobitno organizacijo, ki obrača milijarde denarja, in da to lahko naredi v prostem času in za to dobi milijon evrov nagrade v štirih letih

Primer Tomaža Vesela je primer, ki bo prišel v učbenike in ki ga bo stroka še dodatno analizirala, gre pa težko skupaj z evropskim razumevanjem normalnosti.

Svoboda izražanja se je začela prodajati kot svoboda medijev. konkurenčnost je tista, ki zagotavlja svobodo medijev. Ne more pa biti svoboda medijev nad svobodo posameznika do izražanja. Mediji so zato, da se posameznik skozi njih svobodno izraža.

Cenzura v Sloveniji je nekaj, kar je 50 let živelo kot sistem.

Ko svoboda dobi razmah in sredstva za to, da se človek udejanji, potem je to težko ustaviti.

Pri nas se napiše laž na nek portal, izvozi drugemu kolegu v Evropi in se nato uvozi oplemeniteno nazaj v Slovenijo.

Tako se virtualna podoba Slovenije izvaža v tujino in uvaža nazaj. Če bi kaviar-socialistična levica tako uspešno skrbela za promocijo in izvoz slovenskih produktov in storitev, ko so bili na vladi, kot sedaj uspešno izvažajo laži in jih uvažajo nazaj, najbrž naše vlade ne bi bilo, ker bi bili super uspešni.

Tudi v Evropski parlament se lahko izvozi veliko laži, obstajajo mojstri za te stvari iz Slovenije, ki naredijo veliko hrupa, v organih, kjer se odloča zares, pa to nima nikakršne teže. Ne le, da to ne odmeva, temveč se niti ne sliši.

Naše predsedovanje Svetu EU ne bo tehnično. V času našega predsedovanja bo potekala tudi razprava o prihodnosti Evrope in o tem, kako naj bi bila videti naša skupna evropska prihodnost.

Slovenija je na evropski dnevi red dodala dve prioriteti: odpornost na epidemije in kibernetska varnost .

Mislim, da smo kondicijo slovenskega gospodarstva ohranili v dobrem stanju. Kar se tiče gospodarskega optimizma v evroobmočju je ta v zadnjih treh letih za Slovenijo, sodeč po majskih podatkih, rekorden in to je izjemno dober znak.

M. P.