V okviru nadgradnje železnice med Mariborom in Šentiljem izveden preboj predora Pekel

Predor Pekel. Slovesnost Direkcije RS za infrastrukturo ob preboju predora Pekel v okviru projekta nadgradnje železniške proge Maribor-Šentilj-državna meja.

V okviru projekta nadgradnje železniške proge med Mariborom in Šentiljem je bil včeraj slovesno izveden preboj novo zgrajenega predora Pekel. Prvi vlak bo peljal skozenj predvidoma prihodnje leto, dosedanji, stari železniški predor pa bodo po napovedih namenili kolesarjenju.

Predor Pekel gradijo severno od Maribora vzhodno od obstoječe proge, ki trenutno poteka skozi železniški predor Počehova. Dolg je 1530 metrov in ima med drugim zgrajen tudi reševalni rov.

Nadgradnja železniške proge med Mariborom in mejo z Avstrijo je ocenjena na nekaj manj kot 300 milijonov evrov, gre za enega od največjih projektov v državi na področju izgradnje železniške infrastrukture.

Izgradnja predora in postavitev 900 metrov dolgega viadukta Pesnica je ocenjena na 101 milijon evrov.

Zbrane na včerajšnjem dogodku je nagovorila tudi botra predora Ljiljana Herga, ki je izpostavila, da so dela v predoru izjemno zahtevna. “Ni prostora za utrujenost, vsaka najmanjša napaka ima lahko zelo resne posledice. Zato so to dela, ki jih lahko izvajajo samo najboljši,” je dejala.

Izgradnja predora Pekel, kjer morajo med drugim še postaviti betonski obok, mora biti zaključena do marca prihodnje leto. Nato sledi namestitev tira in ostale opreme v njem, promet pa naj bi skozenj stekel konec leta.

V sklopu projekta nadgradnje 18 kilometrov dolge železniške proge Maribor – Šentilj, ki se sofinancira s kohezijskimi sredstvi, bo zgrajen tudi novi viadukt Pesnica. Tam bodo predvidoma septembra izvedli zadnjo betonažo, dokončno pa naj bi bil viadukt zgrajen prav tako spomladi prihodnje leto. To bo najdaljši železniški viadukt v Sloveniji.

Z izgradnjo predora in viadukta bo tako zaključen celoten projekt nadgradnje železniške proge, saj so ostala dela že izvedena. V tem okviru so med drugim posodobili glavno železniško postajo v Mariboru in postaje v Pesnici in Šentilju, rekonstruirali predor Šentilj, ukinili več nivojskih prehodov in namesto njih zgradili nadvoze ali podvoze, postavili dodatne protihrupne ograje ter posodobili tire in ostalo opremo.

Naslovna fotografija, vir: STA 

M. P.